Den lilla butiken med den stora omtanken

|

Fri frakt vid köp över 590:- 590.00 kr kvar till fri frakt

ven

Fri frakt över 590 kr

quality

Noggrant utvalda varumärken

fast-delivery

Snabba leveranser

Köpvillkor

Köpvillkor för www.hasttillskott.se

hej@hasttillskott.se

Genom att placera en order hos oss accepterar du nedanstående köpvillkor.

Kundtjänst

Vi försöker alltid svara på mail inom 24 timmar på vardagar. Vi ber er dock acceptera att vi i dagsläget inte erbjuder någon kundtjänst via telefon.

Leveranstid

Om du har valt att köpa lagervaror packas och skickas ditt paket inom 2 vardagar, normalt redan samma dag ifall du lägger din order innan kl 13.00. I vanliga fall kommer paketet fram 1-2 dagar efter det skickas, men det kan i vissa dröja några extra dagar. Vid avvikelser kontaktar vi dig, och du har alltid möjlighet att häva köpet vid väsentlig försening som vi är skyldiga till.

Om din beställning innehåller beställningsvaror (markerade som: restnoterad) kan det ta ytterligare upp till 4 arbetsdagar för paketet att komma fram. Dock framgår det alltid tydligt om en vara finns i lager eller ej (det står tydligt restnoterad på varan, samt i “din kundkorg”).

Dina varor skickas antingen direkt hem till dig (pall) eller till ett ombud i din närhet.

Frakt

Alla beställningar skickas med DHL. Om din order innehåller tillskott och tillbehör levereras den fraktfritt vid köp över 599 kr – i annat fall är frakten 59 kr.

Om ordern innehåller foder och måste levereras på pall är ordern fraktfri vid köp över 2500 kr inkl moms. I anat fall utgår en fraktkostnad på 299 kr.

Priser

Våra priser visas i svenska kronor, inklusive moms (om inget annat är valt). I varukorgen och kassan ser du alltid en tydlig summering av din totala kostnad, inklusive moms. Momsen är alltid 25%, om inget annat anges. Vid tydliga buggar (fel i systemet) eller tryckfel/skrivfel förbehåller vi oss rätten att korrigera priset till det som är riktigt – vid lagd order med felaktigt pris får du som kund alltid möjlighet att annullera din order.

Hållbarhet

Våra produkter, tillskott liksom foder, ska alltid ha en hållbarhet på minst 3 månader när de skickas från oss.

Betalning

All betalning sker via Klarna Checkout – du kan välja att betala med faktura, delbetalning, kort eller banköverföring. Klarnas villkor gäller vid alla köp.

Ångerrätt

Om du genomfört ett köp som privatperson har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varorna. Vi ber dig vänligen att kontakta oss innan du returnerar en vara – dels så vi vet att den kommer i retur, och så att vi kan säkerställa att den kommer till rätt adress (returadressen kan variera baserat på vilka varor som skickas).

Du står själv för returfrakten om du vill ångra ditt köp. Vid köp av tillskott, foder och liknande produkter måste förpackningen självklart vara oöppnad om den ska returneras.

Du har rätt att inspektera varan innan du bestämmer dig för om du vill behålla den eller inte. Tänk dock på att returnera varan i det skick du själv förväntar dig att motta den i – det får inte vara smuts eller hästhår på varan.  Produkter som täcken, skydd och liknande bör alltid provas med t.ex. ett lakan mellan produkten och hästens kropp, om du är osäker på storleken.

Om produkten ändå kommer tillbaka i sämre skick än när den skickades ut, kommer vi göra ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om det försämrade skicket beror på att du har hanterat varan i större utsträckning, eller mer oförsiktigt, än du behöver för att fastställa dess funktion och egenskaper.

Köp av varor med bruten försegling, till exempel tillskott eller vårdpreparat, kan inte ångras om förseglingen är bruten. Du får alltså inte öppna en förseglad förpackning om du vill nyttja din ångerrätt och returnera produkten.

Vid nyttjande av ångerrätten står du själv för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för produkten tills vi mottar den, det är därför viktigt att varan skickas tillbaka väl emballerad, och med spårbar frakt.

Om så önskas kan vi ta fram en returfraktsedel till självkostnadspris, för att underlätta för er. Du lämnar då in paketet hos närmaste DHL-ombud. Vi behåller i så fall kostnaden för returfrakten (för nuvarande 63:- för ett paket 1-3 kg) när vi återbetalar pengarna för er retur.

Det är viktigt att du alltid hämtar ut ditt paket, oavsett om du vill behålla produkterna eller ej. Ett outhämtat paket som går i retur räknas inte som nyttjande av ångerrätten, och i dessa fall debiterar vi en avgift för frakt och administrationsavgift; 350 kr eller våra faktiska fraktkostnader, beroende på vilket belopp som är högst. För att nyttja ångerrätten måste du själv hämta ut paketet och skicka tillbaka det.

Paket som skickas i retur till oss ska alltid skickas som företagspaket eller paket till ombud – vi hämtar inte ut paket som skickas mot postförskott.

Reklamation

Du har naturligtvis rätt att reklamera en vara om den är trasig eller felaktig. Vid reklamationer står vi för returfrakten – kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka en vara, så ser vi till att hanteringen blir så snabb och smidig som möjligt.

Personuppgifter

Du måste uppge vissa personuppgifter för att vi som företag ska kunna behandla dina orders – uppgifter som t.ex. personnummer (vid betalning med faktura), telefonnummer och adress. Vi kommer aldrig sälja eller dela dina personuppgifter med tredje part.

Webbutiken har en säker https-anslutning och alla uppgifter hanteras enligt GDPR-lagen. Alla transaktioner samt information som skickas går genom säkra anslutningar.

Tvister

Vi följer alltid konsumentköpslagen och månar mycket om dig som kund, och de rättigheter du har. Om en tvist mot förmodan skulle uppstå ändå, ska dessa avgöras vid en svensk domstol. Vid eventuella tvister följer vi alltid ARN:s (allmäna reklamationsnämndens) rekommendationer.

Övrigt

Om du är under 18 år måste du ha din målsmans godkännande för att handla hos oss.

 

Cookies

Vi använder cookies för att ge dig en så god upplevelse som möjligt på hemsidan – t.ex. för att håla styr på vilka produkter du lagt i varukorgen.

Valleybrook AB, organisationsnummer 559179-7302.

Postadress: Valleybrook AB, Karlsborgsgatan 10, 56892 Skillingaryd