Returer

Du har alltid 14 dagars returrätt, i enighet med konsumentköplagen, när du handlar hos VBridsport.se.

När du ska returnera en vara: Läs noggrant igenom informationen nedan, och fyll i vårt returforumlär (länk), där du även väljer om du vill ha en returfraktsedel.

Varans skick

Du har rätt att inspektera varan innan du bestämmer dig för om du vill behålla den eller inte. Tänk dock på att returnera varan i det skick du själv förväntar dig att motta den i – det får inte vara smuts eller hår/päls på varan. Den ska helt enkelt vara i nyskick (väsentligt oförändrat skick). Produkter som täcken, skydd och liknande bör alltid provas med t.ex. ett lakan mellan produkten och djurets kropp, om du är osäker på storleken.

Om produkten ändå kommer tillbaka i sämre skick än när den skickades ut, kommer vi göra ett avdrag på återbetalningen som motsvarar det minskade värdet på produkten, om det försämrade skicket beror på att du har hanterat varan i större utsträckning, eller mer oförsiktigt, än du behöver för att fastställa dess funktion och egenskaper. Detta avdrag kan vara 100%.

Vi accepterar inte returer av bett, på grund av hygienskäl. Möjlighet finns att få bettet plomberat innan köp, om du är osäker på om du vill returnera bettet. Returer av bett godkänns då enbart vid obruten plombering.

Vi accepterar inte heller returer av tillskott, foder eller andra produkter som ska förtäras av hästen. Ångerrätten gäller ej heller specialtillverkade produkter, t.ex. måttbeställda ridstövlar eller egendesignade och/eller broderade schabrak.

Köp av varor med bruten försegling, till exempel vårdpreparat, kan inte ångras om förseglingen är bruten. Du får alltså inte öppna en förseglad förpackning om du vill nyttja din ångerrätt och returnera produkten.

Returfrakt

Vid nyttjande av ångerrätten står du själv för returfrakten. Tänk på att du ansvarar för produkten tills vi mottar den, det är därför viktigt att varan skickas tillbaka väl emballerad, och med spårbar frakt.

Om så önskas kan vi ta fram en returfraktsedel till självkostnadspris för att underlätta för er. Retursedeln kostar 79:- för små paket under 3 kg, 95:- för mellanstora eller stora paket samt paket över 3 kg. Vid paket som väger över 20 kg debiteras faktiskt frakt.

Du lämnar in paketet hos närmaste DHL-ombud. Vi behåller kostnaden för returfrakten när vi återbetalar pengarna för er retur.

Du kan självklart välja att själv ordna returfrakten, vi rekommenderar för snabbast hantering att du skickar returen som företagspaket. Du kan självklart också skicka till ombud, men det tar då några dagar extra för oss att hantera returen. Skicka aldrig tillbaka en vara ospårbart (tex via brev/frimärken). I sällsynta fall kan dessa komma bort.

Klistra aldrig returfraktsedeln direkt på varan – använd alltid emballage. Du får INTE klistra retursedeln direkt på varan eller dess emballage. Detta gäller även hjälmkartonger, skokartonger mm. Använd alltid emballage. Varan och dess emballage måste alltid komma tillbaka i samma skick som när du mottog produkten. Om varans förpackning (t.ex. hjälm- eller skokartong) blir tejpad på, skriven på eller på annat sätt förstörd, måste den kasseras och varan kan inte säljas till fullpris. Om du tejpar eller fäster returfraktsedeln direkt på varan eller dess kartong/förpackning debiterar vi 150 kronor per förstörd förpackning.

Information

Vi vill, så långt det går, värna om miljön, och därför skickar vi inga följesedlar eller kvitton på papper, utan allt sker digitalt. Därför ser vi gärna att ni återanvänder det emballage som varan skickades i, och ni behöver inte fylla i en fysisk returlapp. Däremot är det viktigt att ni på något vis meddelar oss att ni returnerar varan, antingen via en lapp i paketet eller via mail, så vi vet vart vi ska återbetala pengarna.

Returadress

Varor returneras till:
Valleybrook AB
Rådjursvägen 2C
35245 Växjö


Observera: om du skickar en retur där du själv ordnat frakten, och det finns chans att paketet hamnar hos ombud eller i brevlåda, är det av YTTERSTA vikt att du skickar returen till rätt adress – dvs adressen ovan. Returer får ej skickas till annan adress, även om det finns en annan avsändaradress på ditt paket – detta då denna adress är vår lageradress, där vi inte kan ta emot post. I vissa fall skickas paketen direkt från leverantör, och då kan deras adress stå som avsändare. Du måste alltså ALLTID returnera till den ovanstående adressen om du själv ordnar returfrakten.

Kontakt

Om ni har frågor eller funderingar är ni alltid välkomna att kontakta oss på mail: hej@vbridsport.se 😊

Glöm inte att fylla i returformuläret! LÄNK.

hej@vbridsport.se